2011-03-12

Bläddra bara bort min omtanke, varsegod..

K.A.O.S

Till alla er som inte bryr er: bläddra till ett annat inlägg

Kaos. Man borde döpa planeten från Jorden till Kaoset. Eller sorgen. Eller förgäves. Allt dör någon gång, det har jag hört så många gånger. "oroa dig inte. Allt dör. Allt har sin gång". Men tänk. Tänk att det faktiskt är vi som hjälper till med jordens lidande. Just nu kan vi inget annat än att stoppa det som händer, men vi kan aldrig få tillbaks det vi förstört. Men vi kan försöka hindra, försöka hindra "Jordens undergång".

Du kanske har hört det som nyss hänt jorden? Mitt bland all krig, död, kaos, har en tsunami våg kommit. Tar det aldrig slut? Och allt som händer i Japan. Jag lider med er. Jag lider. Men jag kan inte ensam hjälpa er, men något kan jag nog göra. Och något ska jag göra. Galet eller inte, jag vill bara hjälpa. "Det är tanken som får det att hända".

Till alla er i Japan. Till alla er i krig. Till alla er som är döende. Det finns hopp, för alla Er.

Det kanske inte ger något in reality, men ge dom en tyst minut. En minut för att ge hopp.
Tänk inte "jag gör det sedan." eller "vilket slöseri". Okej, ditt beslut, din handling. Men också din stund. Din stund att gör något.

Jag vet, allt känns så deprimerande nu. "Men låt oss rädda världen. Stoppa lidandet, stoppa lidandet som tar slut på jorden".


  Den som aldrig ger sig, blommar




-baralillamig

Postat i Allmänt | Comment (3) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: essiie

Sv , gaah! Taaack kajsa :D blev jätte glad !

2011-03-12 (11:51:17) www http://essiecederroth.blogg.se/

Postat av: Elenore

Sv; Åh, nämen tack! Gud, nu börjar jag nästan gråta, så snällt sagt! Vad glad jag blir! Tack!:):)

2011-03-12 (12:58:38) www http://eeklind.blogg.se/

Postat av: Sanna

Jag säljer min virkade klänning från HM Divided på Tradera nu, i strl 38! Om du är intresserad:)



Det var den enda som fanns kvar i min butik, men jag är vanligtvis en 34-36a så jag ångrar mig nu och säljer den.



2011-03-19 (17:02:00)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.